Connect with us

Nespokojní cestujúci spísali petíciu

Spravodajstvo

Nespokojní cestujúci spísali petíciu

Nespokojní cestujúci spísali petíciu

SKALICA (mk) – Záhoráci cestujúci vlakom na trati Skalica – Kúty žiadajú okamžité zvýšenie prepravnej kapacity. Vlaky, ktoré na trase premávajú, sú podľa viacerých cestujúcich nepostačujúce, spísali preto petíciu.   

„Dňa 19. januára sme prišli na železničnú stanicu v Holíči a čakali na vlak o 13:59 smerujúci do Kútov. Prišiel len jednovagónový osobný vlak, ktorý opäť kapacitne nestačil pre všetkých, ktorí chceli do vlaku nastúpiť. Všetkých nás teda do vlaku pustiť nemohli a niekoľkí zostali na stanici a museli čakať ešte hodinu, kým prišiel ďalší vlak,“ uviedla iniciátorka petície Dominika Malíková. Železnice podľa nej vedia, že na vlak smerujúci popoludní zo Skalice do Kútov chodí najmä v piatok veľa študentov, napriek tomu sa už niekoľkokrát stalo, že bol vypravený len vlak s jedným vagónom. „Ten istý problém býva aj v ranných hodinách o 06:56 hod. v smere Kúty – Skalica,“ dodala Dominika. Založiť petíciu sa rozhodla preto, lebo situáciu už považuje za neúnosnú. Podpisy zbiera v elektronickej forme cez stránku www.peticie.com  a petičné hárky poslala aj žiakom všetkých stredných škôl v Skalici a Holíči.

Vraj len mimoriadne

O vyjadrenie sme požiadali aj Železničnú spoločnosť Slovensko. Podľa jej hovorcu Tomáša Kováča ZSSK v súčasnosti nedisponuje dostatočným množstvom koľajových vozidiel, a aj prevádzka infraštruktúry prináša situácie, kedy je nutné pôvodné vozidlá z rôznych dôvodov nahradiť inými typmi koľajových vozidiel. „Ide napríklad o násilné poškodenie vozidla, stret s motorovým vozidlom na priecestí či stret so zvieraťom. Na takéto situácie nie je možné efektívne naplánovať zálohy vozidiel a preto sú pôvodné vlaky nahradené inými súpravami, prípadne sú súpravy krátené, a v niektorých prípadoch dokonca dochádza aj k odrieknutiu vlaku,“ vysvetlil T. Kováč. Na linke Skalica – Kúty je v súčasnosti naplánovaná premávka motorových jednotiek 813/913 (tzv. Bagety), v mimoriadnych prípadoch sú na tejto trase používané aj motorové vozne 812. „V každom prípade ide o mimoriadnosti, ktorých dôvodom je viacero nehodových udalostí. Práve v ich dôsledku boli tri vozidlá 813/913 v oprave. Od 25. januára sú však na trati opäť nasadené jednotky 813/913, ktoré disponujú dostatočnou prepravnou kapacitou,“ zdôraznil T. Kováč. Dodal, že ZSSK v žiadnom prípade nechce zľahčovať situáciu, dôvody pretrvávajúceho stavu však spočívajú v kvalitatívnej štruktúre rušňového a vozového parku, ktorého obnova je dlhodobo podfinancovaná. Iniciátorku petície takáto odpoveď neuspokojila. „Som si vedomá toho, že nie vždy sa dá prispôsobiť vlaková doprava toľkým ľuďom. No vzhľadom na to, že ZSSK vedia o častých nehodách na tejto trase a pomerne veľkej skupine cestujúcich študentov, mali by riešeniu situácie venovať väčšiu pozornosť. V núdzi síce poskytli aspoň vlak s jedným vozňom, no problém je v tom, že pre množstvo cestujúcich študentov nie je vo väčšine prípadov postačujúci ani dvojvagónový vlak,“ zdôraznila D. Malíková.

Čítajte ďalej
Tiež sa Vám môže páčiť…

Viac v téme Spravodajstvo

To Top