Ďalšia časť modernizácie autobusovej stanice je ukončená
Autor
SENICA (ts) – Mesto Senica a spoločnosť ARRIVA odovzdali vo štvrtok 30. marca do užívania ďalšiu etapu modernizácie senickej autobusovej stanice. Po rekonštrukcii zastrešenia nástupísk a sociálnych zariadení pre cestujúcich bola zmodernizovaná aj prevádzková budova, v ktorej majú svoje zázemie vodiči a dispečeri.
V súčasnost prebiehajú prípravné práce na tretej etape, v rámci ktorej budú upravené priestory čakárne. Celá modernizácia autobusovej stanice by mala byť ukončená koncom tohto roka. „Našim cieľom je neustále zvyšovať úroveň služieb a komfort cestovania verejnou dopravovu na Slovensku, kde ARRIVA pôsobí. To si vyžaduje jednak investície do obnovy a modernizácie nášho vozového parku a zároveň zatraktívňovanie priestorov slúžiacich pre cestujúcich,“ povedal László Ivan, generálny riaditeľ spoločnosti ARRIVA na Slovensku. Dodal, že okrem cestujúcej verejnosti myslí spoločnosť aj na bezpečnosť a pohodlie svojich zamestnancov – vodičov. Aj im sa snaží poskytnúť európsky štandard a komfortné podmienky na staniciach. V priestoroch senickej prevádzkovej budovy sa nachádza dispečing, odpočinkové priestory a kuchynka pre vodičov. Tieto priestory budú môcť okrem šoférov spoločností ARRIVA využívať aj vodičii ostatných dopravných spoločností počas ich prestávky v Senici. „Aj prostredníctvom stáleho zlepšovania služieb sa snažíme zvyšovať záujem verejnosti o cestovanie verejnou dopravou,“ uviedol Peter Nemec, generálny riaditeľ ARRIVA Trnava. Primátor Senice Branislav Grimm dodal: „Ak ľudia uprednostnia cestovanie autobusmi a verejnú dopravu vôbec pred individuálnou automobilovou dopravou, zlepší sa dopravná situácia v našom este, čo prispeje k zvýšeniu bezpečnosti na cestách aj zlepšieniu životného prostredia.“
Čakáreň do konca roka
ARRIVA začala s modernizáciou budovy senickej autobusovej stanice v novembri 2016. Doteraz do modernizácie z vlastných zdrojov investovala celkovo 150 tisíc eur. V zmodernizovanej budove sa nachádza informačná kancelária, kde cestujúci získajú informácie o cestovných poriadkoch, vybavia si dopravné čipové karty či kúpia miestenky na diaľkové a medzinárodné spoje. V priestoroch čakárne bola nainštalovaná elektronická informačná tabuľa, samoobslužný dotykový kiosk na vyhľadávanie spojov, kde si cestujúci sami môžu zadať požadovanú trasu a zistiť si spoje. Novinkou bude WiFi pripojenie, ktoré bude cestujúcej verejnosti k dispozícii zadarmo. Už počas prvej etapy modernizácie prešli čiastočnou rekonštrukciou nástupištia a toalety pre cestujúcich, v nasledujúcej fáze ARRIVA zmodernizuje čakáreň. Projekčné práce na túto etapu už prebiehajú, ukončené by mali byť do konca roka 2017. Odhadované investičné náklady na túto fázu predstavujú 100 tisíc eur. Spoločnosť ARRIVA zabezpečuje prímestskú dopravu v štyroch regiónoch Slovenska, kde okrem skvalitňovania autobusových staníc pravidelne investuje aj do modernizácie vozového parku. „V spolupráci s ARRIVOU sa neustále snažíme zlepšovať služby poskytované občanom a zvyšovať tak ich záujem o verejnú dopravu,“ povedal podpredseda TTSK Zdenko Čambal. V posledných rokoch dopravca kúpil 19 nových a 7 jazdených autobusov, ktoré premávajú v prímestskej doprave Trnavského kraja. Samozrejmosťou v autobusoch je klimatizácia, možnosť kúpiť si lístok prostredníctvom bezhotovostnej karty, a v autobusoch MHD aj bezplatné WiFi pripojenie.