Connect with us

Odkaz pre starostu úspešne funguje

Spravodajstvo

Odkaz pre starostu úspešne funguje

Odkaz pre starostu úspešne funguje

Pred rokom, 1. februára 2016, sa Malacky ako jubilejná stá samospráva v poradí zapojili do portálu Odkaz pre starostu. Nový spôsob komunikácie s obyvateľi mal vo verejnosti obrovskú odozvu, hneď od prvého dňa začali prichádzať podnety upozorňujúce na nedostatky vo verejnom priestore. Za rok a tri týždne mesto dostalo 456 podnetov, pričom 311 z nich je vyriešených a na ostatných sa pracuje.

Podľa primátora Juraja Říhu sa ukázalo, že to bolo dobré rozhodnutie: „Nová forma komunikácie s Malačanmi sa osvedčila a aj vďaka Odkazu zlepšujeme tvár mesta a život v ňom. Pred rokom som povedal, že ideme s kožou na trh, keďže všetky odpoede za mesto sú zverejňované. Aj tento rozmer verejnej kontroly sme ustáli. Vždy je však čo zlepšovať – som si vedomý, že máme určité rezervy, a na nich budeme pracovať.“ Medzi oblasti s najvyšším počtom podnetov v Malackách patria cesty a chodníky (výtlky, schody, bariéry, obrubníky), verejné služby (kanalizácia, osvetlenie, školy, MHD), parkovanie, dopravné značenie, zeleň a žiotné prostredie (čierne skládky) a mestský mobiliár (koše, detské ihriská, lavičky).

Na niektoré podnety treba väčšie investície

V Senici bol projekt Odkaz pre starostu spustený 7. apríla 2015 a k 21. februáru tohto roka doň bolo občanmi nahlásených 118 podnetov. V súčasnosti je z tohto počtu vyriešených 89 podnetov, v riešení ich zostáva 23. „Podnety prichádzajú z celého mesta, od Čáčova po Kunov. Vyriešené sú podnety, ktoré sa dajú a musia vyriešiť ihneď – zväčša je to upozornenie na nebezpečné poškodené veci v meste, ako chýbajúce poklopy, železné tyče z poškodených odpadkových košov či poškodené lavičky a detské ihriská,“ uviedla pre Záhorák Lucia Vajdová z oddelenia komunikácie s verejnosťou MsÚ Senica. V riešení sú podľa jej slov podnety, ktoré sú dlhodobejšieho charakteru, napr. problémy s výtlkmi, ktoré treba riešiť podľa určitého harmonogramu. Niekoľko podnetov zostáva neriešených, v tomto prípade ide väčšinou o podnety, kde kompetencie na riešenie má iný subjekt, alebo ide o upozornenia na problémy, ktorých riešenie vyžaduje väčšie investície, ako napríklad oprava a revitalizácia pláže na Kunovskej priehrade, oprava chodníkov v časti Čáčov či modernizácia vianočnej výzdoby mesta. „Podnety, ktoré nespadajú do kompetencie mesta, je možné preniesť na zodpovednú inštitúciu. Zo všetkých podnetov sme doteraz preniesli kompetenciu na inú organizáciu 8-krát, išlo napríklad o podnety týkajúce sa Slovenskej správy ciest, Technických služieb, Rekreačných služieb mesta Senica či Okresného úradu. Ak sa podnet týka veci, ktorá nie je vo vlastníctve mesta, vtedy kontaktujeme majiteľa. Veľakrát sa však snažíme daný podnet vyriešiť v spolupráci s kompetentnou organizáciou a odpoveď dáva zamestnanec radnice,“ vysvetlila L. Vajdová. V Senici sa najviac podnetov od občanov týka mestského mobiliáru, zelene a životného prostredia, ciest a chodníkov, verejných služieb, verejného poriadku, dopravy, parkovania a čiernych stavieb.

 

Foto: V Senici sa veľa podnetov týka zakladania čiernych skládok

  • ľp, mk –

Čítajte ďalej
Tiež sa Vám môže páčiť…

Viac v téme Spravodajstvo

To Top