Connect with us

Záhorácka stopa v kampani s Davidom Copperfieldom

Rozhovor

Záhorácka stopa v kampani s Davidom Copperfieldom

Záhorácka stopa v kampani s Davidom Copperfieldom

Americký milionár Henry Ford kedysi vyriekol výrok, ktorý sa dostal takmer do všetkých učebníc reklamy a marketingu:  „Keby som mal vo vrecku posledný dolár, minul by som ho na reklamu. “  Petra Jankovičová je na tom asi podobne. Slogan „S Birellom nenafúkaš“, ale aj  reklamné kampane IKEA spánkoví hrdinovia či Gambrinus na ďalších 150 rokov s Davidom Copperfieldom sú totiž dielom reklamnej agentúry Triad spojenej s touto sympatickou a kreatívnou  Seničankou.   

Kristína Chudá

Čím ste chceli byť ako malé dievča?

Keď som bola ešte úplne malá, tak učiteľkou, asi preto, lebo sa mi páčilo pútať pozornosť ľudí okolo seba. Potom sa môj záujem posúval k písaniu, bavilo ma aj cestovanie, poznávanie nových ľudí a kultúr, a tak som si povedala, že by bolo super stať sa novinárkou. Po maturite som sa ale rozhodla pre širšie zamerané vzdelanie a myslím, že som sa rozhodla správne. Ekonomická univerzita a v tom čase relatívne nová Fakulta medzinárodných vzťahov mi dala veľmi dobrý prehľad o tom, ako funguje svet a ekonomika. To mi rozšírilo obzory a čerpám z toho doteraz. Po vysokej škole som začala pracovať v PR agentúre, starala som sa napr. o komunikáciu spoločnosti Microsoft.  Okrem marketingu ma vždy bavili aj technológie a sociálne siete, čomu asi pomohlo, že môj otec pracuje v IT.  Takže po tom, čo som sa presťahovala do Prahy, sme spolu s kamarátmi z Triadu založili českú pobočku tejto vtedy ešte primárne digitálnej agentúry. Agentúru v Prahe som 8 rokov viedla ako riaditeľka. Po 7 rokoch som tento post odovzdala šikovnej kolegyni a ja sa venujem rozvoju biznisu a značky Triad, ktorá dnes patrí  k top reklamným agentúram na Slovensku (už 2 roky po sebe drží titul Agentúra roka) aj v Českej republike. .

 Ako vznikol názov vašej agentúry?

Triad založili na vysokej škole traja kamaráti, ktorí boli presvedčení, že založiť reklamnú agentúru je dobrý nápad. Boli traja a chceli robiť reklamu (v angličtine advertising), a tak celkom pragmaticky vznikol názov Triad.

Kedy sa zrodilo rozhodnutie, že nastal čas založiť reklamnú agentúru?

Ako som už spomenula, Triad založili moji kamaráti  Marek Mrázik a Jaro Zacko. Niekedy v čase vzniku agentúry sme sa spoznali a dokonca som v Triade začala pracovať, keď ešte nemali zamestnancov, no bohužiaľ, ani klientov. Naše cesty sa preto rozišli, ja som sa posunula do PR agentúry, kde som pracovala priamo so šéfmi komunikácie a riaditeľmi veľkých spoločností. S Triadom som zostala v kontakte a keďže to bola partia šikovných mladých ľudí, robili sme veľa spoločných projektov. Bola som vtedy ich klientka. Keď som sa presťahovala do Prahy, pretože som si našla v ČR životného partnera, tak práve vtedy získal Triad svojho prvého veľkého klienta. Potrebovali človeka, ktorý by sa o klientov v ČR staral, a tak sme sa s Marekom dohodli. Práve nedávno tomu bolo 9 rokov.  Prvé zákazky som riešila sama z obývačky s kolegami na Slovensku. Veľmi rýchlo sme ale získali ďalších klientov a tak bolo jasné, že budeme musieť založiť českú firmu a mať v Prahe zamestnancov.

Aká je vaša filozofia? Čím ste jedineční?

Keď to veľmi zjednoduším, tak v Triade nám ide o to, aby naše kampane a riešenia boli vždy funkčné a zároveň, aby vystupovali z radu. Jednoducho, aby ľudí, pre ktorých ich robíme,  bavili a aby klientom pomáhali plniť ich ciele. Jedinečnosť Triadu je hlavne v kombinácii nadšenia ľudí, ktorí u nás pracujú a toho, že sa stále učíme nové veci. Najhoršie je, keď agentúra zaspí na vavrínoch a má pocit, že už má na všetko patent a ľudia v nej nechcú vystupovať zo svojej komfortnej zóny. Z toho potom vznikajú presne také reklamy, ktoré ľudí iba otravujú. A to je presne to, čo robiť nechceme.

Pamätáte si na svoju prvú zákazku?  

Tak to bolo ešte v PR agentúre Neopublic, kedy som asi týždeň po nástupe letela do Kodane na veľkú IT konferenciu a odtiaľ som mala pripraviť články a podklady pre klienta Microsoft. Bola som nová nielen v agentúre, ale aj v IT svete, a keď si na to dnes spomínam, tak sama seba obdivujem za odvahu. Možno to bola taká tá mladícka nevedomosť, ale ja som taký typ človeka – všetko nové a neznáme ma fascinuje. Chcem sa o tom dozvedieť a skúsiť viac. Nebojím sa toho, že nemám s niečím skúsenosť, pretože moja kariéra a aj úspech Triadu je dôkazom, že svet patrí odvážnym. Ak otázka smeruje k prvej zákazke v Triade, tak to bol web pre Veľkopopovického Kozla pre 8 krajín, ktorý sme mali vytvoriť v rekordnom čase. Bolo to náročné, ale vďaka tomuto projektu sme potom získali prácu v Plzeňskom Prazdroji a máme tak možnosť pracovať na ďalších pivných značkách. Mimochodom, s týmto klientom práve oslavujeme 9 rokov nepretržitej spolupráce, čo je v našej brandži naozaj veľa.

 Snažíte sa od klientov držať odstup, alebo ste skôr rodinná agentúra?

Som rada, že sa na to pýtate. Ono už to, že máme klientov, pre ktorých pracujeme takmer od nášho vzniku, hovorí o tom, že vzťahy s klientmi sú pre nás veľmi dôležité. Vždy sa snažíme byť profesionálni, čo sa týka našich služieb a výsledkov. Ale povahou a fungovaním sme rodinný typ agentúry. Znamená to, že tak ako vo vnútri firmy chceme mať ľudí, ktorí si rozumejú, takisto chceme pracovať s klientmi, s ktorými si budeme rozumieť a budeme môcť byť k sebe úprimní a otvorení. Z mojich skúseností vyplýva, že len tak dokážeme spoločne robiť výnimočné kampane. No a keď už hovoríme o rodinnej firmy – v Triade v Prahe pracuje aj môj brat Rado Jankovič. Je kreatívnym riaditeľnom jedného tímu a som na neho veľmi hrdá.

Aká bola vaša najúspešnejšia reklamná kampaň?

Na svojom konte máme niekoľko úspešných kampaní, ktoré získali domáce aj medzinárodné ocenenia. Možno teda nespomeniem najúspešnejšie, ale moje najobľúbenejšie. Zo slovenských je to asi Absolut: Slovensko žije všetkými farbami. Je to kampaň, ktorá rozvírila vášnivé diskusie a počul o nej v tom období asi každý. Získala niekoľko prestížnych ocenení a klientovi priniesla výborné výsledky. Ja ju mám rada preto, lebo poukázala na veľmi dôležitú a na Slovensku aj pálčivú tému predsudkov. Z pražských kampaní je to asi: Kofola: Nauč Karola láske. Výzvou pre nás bolo vrátiť značke Kofola práve tú lásku a urobili sme to tak, že sme stvorili  milého robota Karola, ktorý chcel svojmu kamarátovi pomôcť získať frajerku, ale keďže bol robot, nevedel ako na to. To ho dostávalo do viacerých zábavných situácií a on bol pri tom strašne ňuňu…

Kampaní z dielne Triadu, na ktorých som s kolegami spolupracovala, boli desiatky, okrem už spomenutých sú to napr. O2 Sloboda nie je samozrejmosť, IKEA spánkoví hrdinovia, S Birellom nenafúkaš, asi budete poznať aj kampane VÚB banky s Peťou Polnišovou, či kampaň Pilsner Urquell: Prvé pivo na nás.

 Na ktorý projekt ste najviac hrdá?

Asi na projekt Gambrinus: Na ďalších 150 rokov, ktorého súčasťou bola aj reklama s Davidom Copperfieldom. To bola šialená jazda a naozaj veľká kampaň. Ten nápad priniesol tím pod vedením môjho brata Rada a všetci sme boli presvedčení, že je to až príliš šialené na to, aby ho klient zrealizoval. Na strane klienta máme ale úžasného manažéra, ktorý sa do nápadu zaľúbil a urobil doslova zázraky. Nasledovalo niekoľko týždňov, kedy sme okrem iného telefonovali s Davidom Copperfieldom, predstavovali sme mu koncept, vyjednávali finančné podmienky s jeho agentmi, hľadali spôsob, ako dostať pivo na palubu lietadla a pod. Pracovať s takouto celosvetovou hviezdou je úplne iná káva… Potom náš tím odletel na otočku do Las Vegas, kde mal k dispozícií Davida asi na 4 hodiny a v tomto rekordne krátkom čase musel nakrútiť celú reklamu… V Česku táto kampaň pomohla značke Gambrinus zvýšiť predaj a získali sme za ňu zlatú Effie, čo je v reklamnej branži niečo ako Oskar.

Máte svoje agentúrne sny?

Chcem čo najviac pracovať na projektoch, vďaka ktorým sa v našej spoločnosti môže niečo zmeniť k lepšiemu. Jednu takúto kampaň aktuálne pripravujeme pre spoločnosť IKEA pre český, slovenský a maďarský trh a verím, že ľudí chytí za srdce. Viac prezradiť nemôžem, ale vidieť ju budete môcť už o pár týždňov…

 

Čítajte ďalej
Tiež sa Vám môže páčiť…

Viac v téme Rozhovor

To Top